Copywriting
- Czym jest copywriting?
Pierwsze skojarzenie jakie przychodzi na myśl to hasła reklamowe. Wielu ludziom to zajęcie kojarzy się to jedynie z tworzeniem napisów typu: „Kup nowe…” oraz „Promocja”. Nie dziwi więc przekonanie, że każdy swobodnie mógłby się tym zajmować. A jaka jest prawda?
Wikipedia wspomina o francuskim określeniu dla stanowiska copywritera: concepteur-redacteur, co oznacza pomysłodawcę – redaktora. I tu już należałoby się zastanowić, bo już sama nomenklatura wyznacza konkretne oczekiwania wobec pracownika.
W Polsce nadal funkcjonuje tylko angielskie określenie „copywriter”, ponieważ brakuje odpowiednika. Próby spolszczenia, jak na przykład: specjalista ds. tekstów reklamowych, nie przyjęły się w agencjach reklamowych.
Próbując zdefiniować czym konkretnie zajmuje się copywriter, należy wyjść od „słowa” – jako takiego, bo copywriter zajmuje się konkretnie słowem – wypowiadanym, czy pisanym, które jest głównym źródłem komunikacji. Zadaniem copywritera jest dobór najlepszych, najskuteczniejszych słów i ułożenie tekstu z ich wykorzystaniem. Copywriting jest zatem sztuką pisania dobrych tekstów. Mogą to być teksty reklamowe, ofertowe, informacyjne, czy w innej, dowolnej formie.
- Czym jest SEO copywriting?
Jest to odmiana copywritingu. Polega na tworzeniu tekstów wartościowych merytorycznie, ale uwzględniających konkretne słowa kluczowe. Służy bezpośrednio jako bardzo skuteczny element wspomagający pozycjonowanie stron internetowych.