Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/xkp/public_html/2022.com.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Promocja w Internecie | Reklama internetowa

postheadericon Blog marketing

Coraz częściej mówi się o nowym zjawisku w Internecie jakim są blogi. Powstaje ich coraz więcej.

Blogi można podzielić na dwa rodzaje:

  • blogi osobiste,
  • blogi firmowe.

Bardzo wiele blogów zalicza się do pierwszej kategorii.. Jaka jest ich rola w marketingu i biznesie, o tym poniżej.
Blogi osobiste– jest to często rodzaj pamiętników, w których autorzy opisują swoje przemyślenia, poglądy i przeżycia wewnętrzne czy własne doświadczenia. Piszą o tym, czym się aktualnie zajmują, czego potrzebują, co robią. Czasem jest to przykład autoreklamy nie tylko siebie   ale też swoich pasji, zdolności czy założeń. Pod każdym wpisem internauci mogą umieszczać komentarze, które tworzą pewnego typu więzi społeczne za pośrednictwem Internetu.
W Internecie istnieje również  blogosfera instytucjonalna. Różni się ona zasadniczo od blogów osobistych. Wszelkiego typu firmy prowadzą tu blog marketing, czyli biznes przez sieć internetową. Mogą robić to na dwa sposoby. Pierwszy z nich, to umieszczanie na wszelkiego rodzaju blogach rozmaitych reklam, natomiast drugi sposób to prowadzenie własnego bloga firmowego.
Za główny cel blogów firmowych uznaje się nawiązanie pewnego rodzaju kontaktu z konsumentem, dzięki czemu firma uzyskuje różnego typu korzyści i zbliża się do klienta. Prowadzenie bloga firmowego jest bardzo odpowiedzialnym zajęciem. Należy dokładnie przemyśleć, czego będą dotyczyły wpisy, zmotywować do odpowiedniej pracy autorów teksów, a przede wszystkim należy stworzyć plan publikacji. Dużo pracy wymaga również to, by dany blog odpowiednio zareklamować.
Blog firmowy to pewna forma promocji firmy w Internecie. Nie każdy może się tym zająć i przy okazji odnieść pozytywne efekty. Jak w każdej tego typu działalności potrzeba odpowiednich specjalistów. W tym przypadku kompetentni będą dobrzy copywriterzy, marketerzy oraz networkerzy. Ich podstawowym zadaniem jest tworzenie treści umieszczanych na tego typu stronach. Zajmą się również  pielęgnowaniem więzi społecznych, często nawiązywanych właśnie przy pomocy sieci.