Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/xkp/public_html/2022.com.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Działania marketingowe | Reklama internetowa

postheadericon Marketing społecznościowy

Marketing społecznościowy (social media marketing) obejmuje ludzi i powiązania między ich świadomymi działaniami marketingowymi.
Internet stał się podstawowym narzędziem marketingu z kilku powodów:

  • Skala komunikacji

Sieć jest miejscem społecznym, mamy do dyspozycji wiele narzędzi umożliwiających ciągły kontakt. Możemy wynajdywać ludzi z najdziwniejszych miejsc, o najróżniejszych upodobaniach. Możemy łączyć się w grupy, jednolite pod zupełnie różnymi względami. Na serwisach społecznościowych zakładanych jest miliony kont, ludzie spędzają tam tysiące godzin. Wysyłamy niesamowite ilości wiadomości, logujemy się na forach, piszemy blogi. Internet ciągle podlega rozwojowi  i bardzo duża część ludzi uczestniczy w rosnącej liczbie różnych grup i relacji, wymienia coraz więcej komunikatów w coraz krótszym czasie. Skala zjawiska jest ogromna.

  • Różnorodność komunikacji

W Internecie posługujemy się wieloma środkami przekazu.  Począwszy od  tekstu, poprzez zdjęcia, filmy, czy pliki dźwiękowe. Możemy umieścić na przykład zdjęcia na profilu społecznościowym, czy też na swoim blogu, a link w opisie na komunikatorze. Bardzo często przesyłamy nagrywane komórką filmy, przesyłamy znajomym utwór ulubionego zespołu. Wielokrotnie posługujemy się słowem pisanym, wyrażając swoje opinie na forach, ale zdecydowanie częściej po prostu rozmawiamy, wymieniając się wiadomościami. Powstają artykuły i blogi, mamy możliwość stać się twórcą muzyki, kina niezależnego lub grafiki. Podobnie jak w normalnym życiu, można wykazać sobie właściwy poziom aktywności. Wszystko to przyjmuje postać multimedialną.

  • Możliwość wykorzystania

Internet i wszelkie związane z nim relacje międzyludzkie są ogólnie widoczne i dostępne, stoją też  otworem dla działań marketingowych. Wzrosła zasadniczo skala możliwości wykorzystania zjawiska.
Aby osiągnąć coś w marketingu społecznościowym nie wystarczy naśladownictwo popularnych akcji. Warto PLANOWAĆ STRATEGIĘ i rozpocząć od trzech kroków:

  1. Podsłuchać o czym internauci rozmawiają w kontekście produktu  i konkurencji.
  2. Mieć plan na dłużej niż do końca kampanii; obecność produktu musi odbywać się “pod szyldem” marki, a nie kampanii
  3. Mierzyć efektywność – czego oczekujemy od kampanii, co będziemy kontrolować i jak te miary oceniać;