Pozycjonowanie
Czasy, gdy głównym źródłem informacji o usługach były żółte książki telefoniczne minęły bezpowrotnie… Dziś każdy zainteresowany wie, że wystarczy włączyć komputer i w popularnej wyszukiwarce wpisać szukaną frazę, ażby po chwili móc przebierać w tysiącach wyników, wśród których prym wiodą te, które klasują się w czołówce wyników wyszukanej listy.
Pozycjonowanie stron internetowych jest elementem SEO (Search Engine Optimization), czyli działaniem, dzięki któremu dany serwis internetowy osiągnie jak najwyższą pozycję w wynikach szukania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych. Najpopularniejsze w Polsce wyszukiwarki to: google.pl, wp.pl, onet.pl. Według dostępnych badań 99% internautów zwraca uwagę jedynie na 20 pierwszych wyników z wyszukiwarki. Jeśli jakaś fraza jest kluczowa w danym biznesie, a wynik wyszukiwania pozostaje poza pierwszą dwudziestką wyświetlanych stron, informacja o ofercie, przekaz staje się po prostu niewidoczny! Niedostępny dla odbiorcy! Zatem pozycjonowanie jest najskuteczniejszą i relatywnie najtańszą formą reklamy internetowej.
- Na czym polega pozycjonowanie?
Jest procesem długotrwałym. Pośpiech w tym wypadku może przysporzyć więcej kłopotów niż korzyści właścicielowi strony internetowej. Nieumiejętne pozycjonowanie sprawi, że strona „spadnie” z pozycji w wyszukiwarce, może też kompletnie wykasować ją z bazy stron indeksowanych przez wyszukiwarki.
Pozycjonowanie to przede wszystkim:
- analiza obecnej pozycji strony w wyszukiwarkach
- analiza innych stron z tej samej branży oraz poczynań konkurencji
- pomoc i właściwy dobór optymalnych słów kluczowych
- modyfikacja znaczników META i ich monitorowanie
- dodawanie strony do wyszukiwarek i katalogów
- budowa link popularity
- optymalizacja serwisu www „pod wyszukiwarki internetowe”
- Jakie korzyści płyną z pozycjonowania?
Po pierwsze: to wzrost liczby wizyt na stronie, co w krótkim czasie zapewni większe grono potencjalnych klientów.
Po drugie: dotarcie do grona tych klientów, którzy już są zainteresowani usługami naszej firmy a jeszcze o niej nie wiedzą.
Po trzecie: koszty reklamy, które w tym przypadku są często dużo niższe w stosunku do innych metod reklamy zarówno internetowej, ale i przede wszystkim tradycyjnej.
Po czwarte: jest to działanie długoterminowe, bo odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie serwisu poprawia widoczność w wyszukiwarkach na wiele lat.
Po piąte: rynek usług internetowych rozwija się dynamicznie i rośnie grono użytkowników internetu.
Po szóste: pozycjonowanie nie uznaje granic, więc strona jest widoczna na całym świecie.
Po siódme: pozycjonowanie jest świetnym narzędziem promocji.
Nie wystarczy posiadać przemyślaną i dobrze skonstruowaną domenę. Aby strona rozkwitła, należy skierować na nią ruch internautów zainteresowanych konkretną tematyką.