Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/xkp/public_html/2022.com.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Jak wybrać najlepszą nazwę dla strony? | Reklama internetowa

postheadericon Domena internetowa

  • Co to jest domena internetowa?

Jest to unikalny, nigdy nie powtarzający się adres, pod którym znajdują się na przykład strony www, poczta e-mail lub serwery plików (FTP). Poprzez wpisanie w przeglądarce internetowej nazwy domeny  trafiamy na konkretną stronę umieszczoną w Internecie.
Domeny tworzą hierarchię,  pozwalającą katalogować komputery w sieci według pewnych kategorii. Ułatwia to poruszanie się w miliardach dostępnych stron. Każda z nazw domenowych może zawierać litery, cyfry lub znak ‚-‚. Wielkie i małe litery nie są odróżniane. Nazwa może być dowolna, co najmniej 3-literowa. Obecnie można używać też narodowych znaków diakrytycznych w domenach typu IDN. Domena składa się z dwóch członów: nazwy i rozszerzenia, oddzielonych kropką. Domena ‚pl’ identyfikuje jego polską wersję. Wiele nazw domen jest płatnych

  • O czym należy pamiętać, by wybrać najlepszą domenę?

Każda domena jest niepowtarzalna i po zarejestrowaniu staje się naszą własnością. Rejestrując domenę należy pamiętać o zasadzie pierwszeństwa, by domena jak najlepiej oddawała charakter strony. Zawsze musi kojarzyć się z Tobą, nazwą Twojej firmy lub typem działalności jaką będziesz prowadzić pod danym adresem. Adres strony internetowej, powinien zostać w pamięci klientów na zawsze.
Musi stanowić znak firmowy, aby użytkownicy sieci mogli znaleźć Cię z łatwością. Niewłaściwy adres komplikuje sytuację i może wpłynąć na jej złe wyniki finansowe.
1.A może coś z drugiej ręki…
Poszukiwanie dobrej nazwy strony internetowej rozpocznij od tych porzuconych przez dotychczasowych właścicieli. Ich liczba jest imponująca a w Internecie znaleźć można sporo stron sprzedających wygasłe domeny. Należy jednak uważać, by nie nabyć  kłopotliwego „bagażu”, pozostawionego przez poprzedniego właściciela. Warto dokładnie przyjrzeć się właścicielowi strony i biznesowej historii. Jeśli uda Ci się kupić stronę, która cechuje dobra renoma i wysoka pozycja w rankingach może to okazać się świetną inwestycją. Wiele stron internetowych rejestruje się tylko po to, by je odsprzedać, więc w takiej sytuacji nabywa się produkt właściwie „nowy”, bez wypracowanej historii.
2. Przemyślane rozszerzanie…
Wybór rozszerzenia ma duże znaczenie dla funkcjonowania strony na rynku. Dostępnych jest wiele opcji. Każde państwo dysponuje własną, niepowtarzalną końcówką na przykład: .pl., .au, .us. Możemy  wybrać także rozszerzenie nie kojarzone z konkretnym krajem: net, info itp..
Najpopularniejsze jest jednak rozszerzenie „.com”. Badania wskazują, że jest najczęściej zapamiętywanym i wpisywanym  przez wielu ludzi automatycznie, na zasadzie przyzwyczajenia, zwłaszcza jeżeli nie pamiętają dokładnie nazwy witryny. Nazwa witryny jest najczęściej zapamiętywana bez rozszerzenia, więc im popularniejszą opcję możemy wybrać, tym lepiej. Może okazać się, że ludzie będą mylić strony np.: zakupy.net i zakupy.com na korzyść tej popularniejszej…
Jeśli nie zamierzasz prowadzić działalności międzynarodowej, dobrym rozwiązaniem będzie również  rozszerzenie: .pl. Kiedy planujesz ekspansję na zagraniczne rynki, rozsądnie wcześniej  zarejestruj rozszerzenia dla krajów, w których zamierzasz działać, by nie okazało się, że ktoś wykupił przed Tobą odpowiednie adresy, zwłaszcza, że rozszerzenia narodowe typu .pl, .de, .ie są dobrze widziane na lokalnych rynkach.
3. Lepszy „gołąb na dachu”…
Nie rejestruj słabej nazwy domeny, tylko dlatego że jest akurat wolna.
Badanie dowodzą że 80% użytkowników, którzy bez pomocy wyszukiwarki szukali domeny dużej firmy, wpisywało jej nazwę z rozszerzeniem światowym: com lub narodowym np.: pl.
Wszelkie komplikowanie nazewnictwa negatywnie wpłynie na reklamowy potencjał strony. Podobnie należy wystrzegać się bardzo ogólnych nazw typu lodówki.pl. Jeśli chcesz przyciągnąć klientów do konkretnego produktu i Twojej marki, najlepiej użyj jego nazwy w rejestrowanym adresie.
4. In English, please…
Reguła jest prosta: unikaj znaków spoza angielskiego alfabetu – tak jest prościej. Nie zastawiaj również pułapek ortograficznych, w ten sposób, można tylko zaszkodzić biznesowym wynikom.
Unikajmy też myślników w nazwach stron. W większości przypadków nie są zapamiętywane przez internautów. Jeśli wpiszą nazwę bez nich mogą trafić na stronę konkurencji, która posiada podobny adres, lecz bez tych znaków.
Także używanie cyfr w adresie strony nie należy do najlepszych pomysłów. Dużo komplikują, choćby przy wypowiadaniu adresu. Zajmują też miejsce, które mogłyby zająć wartościowe słowa.
5. Idź na łatwiznę…
Pamiętaj: im dłuższy tytuł, tym trudniej będzie go zapamiętać. Jeśli decydujesz się na długą nazwę, musi być to „wpadająca w ucho”całość. Unikaj też skrótowców, zwłaszcza, jeśli nic nie mówią i nie są ogólnie przyjęte.
Najlepiej zmieścić się w przedziale 5-25 znaków.
6. Ostateczność…
Dodawanie przedrostków typu: „e” bądź „i” sprawia, że ten szczegół może być pomijany przez internautów i prowadzić na konkurencyjne strony. Jeśli nie ma innej możliwości zdecyduj się na domenę z „e”, powszechnie kojarzoną z tym segmentem rynku.