Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/xkp/public_html/2022.com.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Nowoczesna kampania reklamowa | Reklama internetowa

postheadericon Reklama kontekstowa

Nowoczesna odmiana reklamy internetowej polega na dostosowaniu treści reklamy do treści wyświetlanej strony, oznacza to, że reklama firmy z konkretnej dziedziny ukaże się na portalach, forach poświęconych tej tematyce. Prezentuje się ją użytkownikom określonych usług internetowych, jak czaty, fora dyskusyjne, komunikatory, strony internetowe, dopasowując treści reklam do treści stron, na których są one umieszczone. Dzięki temu reklamodawca ma gwarancję umieszczenia swojej reklamy na stronach, gdzie przyciągnie ona największą uwagę.  Ideą reklamy kontekstowej jest założenie, że jeżeli będzie ona związana z poszukiwaną przez daną osobą informacją, chętniej na nią pozytywnie zareaguje, niż gdyby nie miała ona z nią związku.

  • Jak działa reklama kontekstowa?

Schemat działania takiej reklamy jest zazwyczaj powtarzalny:
klient zamawia reklamę i ustala listę haseł kluczowych oraz proponowaną treść. Reklama jest dostępna dla internautów, zawsze, gdy w treści usługi, z której korzysta występują wskazane słowa kluczowe. Klient płaci  za emisję reklamy (PPM), albo za zauważalny efekt w postaci kliknięcia (PPC)  lub wykonania jakiejś innej akcji przez internautę (PPA), lub za kombinację tych form naliczania kosztów.

  • Dlaczego warto?

Reklama kontekstowa znacznie zwiększa zasięg kampanii reklamowej w Internecie. Dzięki  systemom takim, jak Google Adwords czy Onet boksy  reklama pojawia się na tysiącach stron internetowych współpracujących z Google lub Onet, w postaci linków sponsorowanych lub graficznych bannerów. Jest to szczególnie dobra metoda promocji produktów rzadko wyszukiwanych w wyszukiwarce lub nowości rynkowych.

  • Jakie są zalety dla klienta?

Klient samodzielnie wybiera domeny, które mają emitować reklamy i określa jako preferowane. Może też wykluczyć witryny niepożądane. Może sam określić dzienny budżet. Łatwo też może mierzyć konwersję, czyli ilość pożądanych czynności wykonanych na stronie www przez odwiedzających ją internautów, dostępne są darmowe liczniki odwiedzin, może sprawdzać też na przykład ilość osób, które zamówiły towar lub skorzystały z formularza kontaktowego.