Linki reklamowe
Linki sponsorowane – korzyści.
Linki sponsorowane stanowią nieograniczoną możliwość wykorzystania potencjału komunikatu internetowego, poprzez dotarcie wyłącznie do klientów realnie zainteresowanych naszą ofertą, w sposób szybki, prosty i nieinwazyjny. Reklama pojawia się po prawej stronie lub ponad wynikami naturalnymi. Potencjalny klient, za pomocą jednego kliknięcia wchodzi na stronę i może wybrać produkty czy usługi. Internauta w prosty sposób wykazuje zainteresowanie prezentowaną ofertą. Odwiedziny na stronie oznaczają, że użytkownik jest zainteresowany usługami i w konsekwencji zamierza rozpocząć współpracę jako usługodawca lub usługobiorca.
Najlepiej widoczne korzyści płynące z tej formy kampanii reklamowej:
- Największe grono odbiorców
W Polsce około 16 milionów osób, a ponad miliard na świecie, korzysta z wyszukiwarek internetowych, co stanowi liczbę potencjalnych klientów.
- Przekraczanie granic
Reklama może być widoczna w ponad 150 krajach na całym świecie, wszędzie gdzie działa wyszukiwarka Google.
- Wstęp za opłatą
Dzięki skorzystaniu z usługi linków sponsorowanych, opłaty naliczane są tylko za „kliknięcia”, gdy link zaprowadzi internautę na konkretną witrynę.
- Najpopularniejsze miejsce na świecie
Polacy spędzają w sieci dziesiątki godzin tygodniowo. Główna aktywność na świecie skupia się w Internecie. Każda firma, która chce odnieść sukces sprzedażowy musi się tam znaleźć.
- Bardzo dokładne targetowanie
Linki są zawsze wyświetlane w czasie, gdy użytkownicy korzystają z wyszukiwarki najintensywniej. Kampanię AdWords można bardzo precyzyjnie skonfigurować i nakierować. Kryterium stanowi czas i miejsce, do którego reklamodawca kieruje ofertę.
- Kontrola
Reklamodawca płaci tylko tyle, ile chce. Sam określa limit dziennych wydatków na kliknięcia. Zachowuje pełną kontrolę nad kosztami i czasem trwania kampanii.
- Krótki związek
Reklama linkami sponsorowanymi nie wymaga wiązania się długoterminowymi umowami. Klient sam ocenia czy efekty są zadowalające i czy chce nadal współpracować. Wystarczy przeprowadzić jedną testową kampanię poświęcając niewielką kwotę.
- Efekt natychmiastowy
Reklama internetowa w postaci linku sponsorowanego jest widoczna wśród wyników wyszukiwania niemal natychmiast. Wystarczy ustalić słowa kluczowe i treści reklam. Efekt sprzedażowy może być odczuwalny natychmiast po uruchomieniu kampanii.
- Stała pozycja
Reklama ta wyświetlać się będzie na tej samej, stałej pozycji na każdej ze stron wyszukiwania.